Ten serwis korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności.

Wyrażam zgodę -nie pokazuj więcej tej informacji więcej…

OK

Polityka cookies

  1. Niniejsza Polityka Cookies powstała w oparciu o wymóg prawa wynikający z ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. Prawo telekomunikacyjne
  2. Użyte w niniejszej Polityce Cookies pojęcia mają następujące definicje:
    • Administrator – właściciel Serwisu tj. firma Rzeźbiarz Marzeń – Adam Kania, e-mail: biuro@designerofdreasm.pl
    • Użytkownik – każda osoba (internauta), która odwiedza stronę www.designerofdreasm.pl (i wszystkie podstrony).
    • Serwis – cała zawartość internetowa mieszcząca się pod adresem www.designerofdreasm.pl
    • Cookies, Ciasteczka - dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Użytkownika (referer link), czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Administrator informuje, że Serwis zbiera wyłącznie informacje zawarte w plikach cookies, natomiast nie gromadzi żadnych innych danych o Użytkowniku. W szczególności Administrator oświadcza, że w Serwisie nie są stosowane tzw. tracking cookies, czyli takie pliki, które umożliwiają szpiegowanie Użytkowników.
  4. Administrator Sklepu informuje, że pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    • Dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
    • Utrzymania sesji Użytkownika (jeśli jest zalogowany), co oznacza, że Użytkownik nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie dokonywać logowania.
    • Tworzenia statystyk, które stanowią podstawę do analizy, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych.
  5. Administrator informuje, że w ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    • Cookis, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu.
    • Cookis, które umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu.
    • Session cookies, czyli pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej.
  6. Należy mieć świadomość, że oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) bardzo często domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione np. w taki sposób, by blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika.
  7. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
  8. Administrator oświadcza, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

Najczęściej szukane:

Najczęściej wyświetlane

  86155
  80818
  77556
  73721
  71291
  70734
  70293
  68661

Maria Jarema

Maria Jarema urodziła się 24.11.1908 r w Starym Samborze, malarka i rzeźbiarka, projektowała również scenografię do eksperymentalnego teatru „Cricot” w Krakowie.

Artystka początkowo rzeźbi, szukając własnych oryginalnych form, będących jakimiś odległymi wspomnieniami realnych przedmiotów. Abstrakcyjne rzeźby Jaremy,

budowane z pozrastanych ze sobą, unoszących się w górę gładkich członów, o formach na wpół organicznych, działają swoją płynną linią. Pod koniec lat trzydziestych artystka porzuca niemal rzeźbę, poświęcając się malarstwu. Jednak niemal do ostatnich lat w obrazach Jaremy widać rzeźbiarskie kształtowanie zwartych, określonych form. Są to nadal formy abstrakcyjne, jedynie w grafice artystka stosuje początkowo uproszczone motywy głów, dłoni i twarzy ludzkich. Formy te łączą się ze sobą i przenikają na sięgające jakby w głąb przestrzeni obrazu. Są one żywe, zmienne, ruchliwe, obdarzone wielką siłą wyrazu. Bogate układy tych form przenikają się z płaszczyznami czystego, jasnego koloru, wywołując zaskakujące, oryginalne efekty, odkrywając przed widzem coraz to nowe możliwości połączeń i komplikacji. Obrazy te zawierają wciąż jakby aluzje przedmiotów, ich cienie nałożone wielokrotnie na siebie sugerują obecność jakichś przedmiotów w otaczającej obraz przestrzeni. Malarstwo Marii Jaremy nie było tylko wynikiem mody na abstrakcjonizm. Była to sztuka wyjątkowa w swej szczerości i autentyczności. Artystka stworzyła swój własny, oryginalny świat form, obdarzając je życiem w swych dziełach. Jej sztuka rozwijała się konsekwentnie już od najwcześniejszych lat, nie poddając się przejściowym modom, kierunkom i sugestiom. Artystka traktowała swą twórczość z wyjątkową powagą i odpowiedzialnością, tak cennymi i rzadkimi cechami dziś, gdy bezkrytyczne, powierzchniowe naśladowanie obcych wzorów uchodzi często za najcenniejsze wartości. Najwięcej dzieł Marii Jaremy posiadają Muzea Narodowe Warszawy, Krakowa i Poznania. Zmarła 01.11.1958 w Krakowie